Gårdagens stil /make up /klädsel/ Hår

Fick bara en sån där super ide att detta måste jag göra nu.
Så igår kväll innan middagen så började jag leka med mina färger.
Färg är det roligaste som finns att leka med och detta blev resultatet.


Smink:
Mineralfoundation från i.d
Sen använde jag primer från smashbox
Ögonskuggor från mist
Läppstift vet jag faktiskt inte.
eyeliner från H&M
Rouge från mist.
Brow shade från mist

Jag börjar med att applicera primern,tunt över hela ögonlocket upp till brynen.
Sedan använder jag en guldig skugga längst innre ögonvrån och ca till mitten av ögonlocket,sen använder jag en ljus rosa ögonskugga med mycket skimmer från mitten till yttre ögonvrån.
Sedan tar jag en mörk rosa ögonskugga och lägger längst ögongloben och suddar uppåt och utåt till önskad form. Var lätt på handen när du suddar.
sen upprepar jag detta längst undre fransraden.
Sen tar jag en pärlemor aktig highlighter och använder längst brynen.

På med eyeliner och kajal. Böj fransarna och på med mascara först ovanpå fransarna sen målar vi underifrån som vanligt.Sen använde jag mig av lite glitter längst Yttreögonvrån,längst eyeliner linjen som extra detalj.

Bas. På med foundation, och rouge sedan applicerar jag brow shade
Använd en highlighter på övre kindbenet och använd LITE!

Läpparna använde jag läppstift, sedan ett lippgloss i rosa.

Håret:
jag började med att ta sidorna(underhåret) vid tinnigen och sätta stramt i en toffs.
sen tupperade jag överhåret och borstade försiktigt bakåt överhåret.
Sedan tog jag Överhåret och trykte försiktigt upp det mot huvuden så det bildas en puffig bulle.
Sen på med hårspännen där bak.
Sen tar jag ut toffsen ur underhåret, men håller kvar det lika stramt med händerna och fäster allt hår i en snodd åt sidan. Sen är det bara att ta lite vatten i om det börjar sticka upp hår här och där.

Ursäkta röran, jag bygger om.:P

Kläder består av en vanlig bas tröja
och lack leggings.
Sen ett halsband från snö:D älskar verkligen detta halsband:)


Postat av: sara

Gud vad snyggt :P

2010-02-24 @ 15:17:55
URL: http://sarawoo.blogg.se/
Postat av: Mickan

Grymt snyggt :D

2010-02-27 @ 10:02:56
URL: http://mickanflickans.blogg.se/
Postat av: ida

i.d's smink är grymt bra :)

har det själv men just nu är det slut.

har väldigt svårt för foundation att passa i olika men den är verkligen bra.

även att jag gillar det du skrev på bdb & det du skrev på din blogg senast, man ska vara stolt över sig själv för vi är alla unika & jag tycker det är dumt att det är på ett speciellt sätt man är snyg & nöjd över sig själv, men ändå, vem har inte komplex för något på sin kropp?

gillar det starkt ialf, för jag är trött på att alla tjejer sitter & säger att dom är så ful & att de hatar sin kropp.

& det du just har skrivit kan nog få vissa att ändra på sin syn på sig själv.

diggar det starkt :)

2010-03-04 @ 17:13:17
URL: http://idarabom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0