höst fix!

Höst tips och fix!
 
Min hy blir alltid torr och fnasig när det är höst,spec efter man solat.
Så just därför så  badar jag med ca 2 matskedar olivolja för att få fin lyster och slippa fnaset. låter lite äckligt kanske men det är behagligt och hyn blir mjuk och smidig.:)
funkar skitbra för mig!

Vad gör ni med er hy när den är torr?


Naglar!
nu när jag inte har nagelförlängning så ofta, så tänkte jag göra en liten hemma manikyr.

Då börjar jag med att värma händerna o varmt vatten och borsta bort smuts med nagelborste.
sedan peta upp nagelbanden och rens bort död hud på naglarna,
sedan filar jag formen på naglarna,och eftersom jag har väldigt tunna naglar så buffrar jag bara ovanpå nageln för att få lite struktur på nageln.
sen tar jag baslack och sen ett vanligt valfritt lack vilket jag tog vanligt klart.

sen kan man ju dekorera med vad man känner för så här ser mina naglar ut just nu.

 har lite vitt glitter med röd/rosa stjärnor på:)

Respito.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0