Hurfan tänker bängen?

Misstänkt våldtäktsman svårt misshandlad



Den 18-åriga kvinnan blev våldtagen av en 29-årig man under festen.

Två andra män tog lagen i egna händer – och misshandlade den misstänkte våldtäktsmannen svårt.

– Han ligger på intensiven nu med svåra skador. Han har dels fått armarna avslagna eller om det är frakturer. Dels har han huvudskador, säger Jonas Eriksson, inre befäl vid Uppsalapolisen.

Under natten mot söndagen hölls en privatfest i ett hus i Knivstatrakten, söder om Uppsala. En hel del alkohol intogs.

På morgonen fick polisen ett larm: en 18-årig kvinna hade blivit våldtagen av en 29-årig man.

Våldtäksmannen svårt uppspöad

Men inte nog med detta. Den utpekade gärningsmannen hade blivit svårt misshandlad av två andra män, födda -81 och -89, som senare kunde gripas och anhållas av polisen. Den utpekade våldtäktsmannen kördes i ambulans till Akademiska sjukhuset. Han har fått huvudskador och armarna svårt slagna, troligen med någon form av tillhygge.

– Han har dels fått armarna avslagna eller om det är frakturer han fått, det vet jag inte. Dels har han fått ganska svåra huvudskador, säger Jonas Eriksson, inre befäl vid Uppsalapolisen, vid 21-tiden.

Grov misshandel

Christer Nordström är presstalesman vid Upplandspolisen.

– Jag vill inte spekulera i om de här två männen vi grep har gett igen på gärningsmannen. Det är grov misshandel, men jag har inga uppgifter på tillhyggen, säger Christer Nordström.

Akademiska sjukhuset kom vid 20-tiden på söndagskvällen med ett kort uttalande kring den misshandlade mannen. Man konstaterade bara att ”29-åringen inte är livshotande skadad”.

Den 18-åriga kvinnan har undersökts på sjukhus, men resultatet är ännu okänt. Samtliga inblandade parter känner varandra.

– Han ligger anhållen på sjukhuset nu, misstänkt för våldtäkten, med svåra skador. Hur svåra de är går jag inte inte på. Det har talats om att han fått armarna avslagna men jag tror inte att det stämmer riktigt, sa Christer Nordström, tidigare i dag.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7213026.ab


Jag kan inte säga annat än att jag blir fett lack på hur den svenska polisen tänker!? Har man våldtagit någon eller om det kanske hade vart någon utav polisens döttrar kan jag garantera att han hade fått ganska mycket pisk endå..
Han har förstört och förnedrat denna tjej för resten av hennes liv, då tycker jag att han förtjänar ett straff som detta om inte dödsstraff..tycker personligen att han skall vara glad att han har livet i behåll.. för en sådan människa förtjänar INTe att leva!


Det är så här det borde gå till i sverige.. så folk lär sig någon gång..
tror ingen lär sig utav att sitta inne 3 år för att sedan kunna göra det igen...

Straffet borde vara dödstraff Eller det minsta laget göra precis samma sak mot våldtäkts mannen,eller låt någon rent ut sagt våldta honom och tvångs kastrera honom eller ge de en Stämpel i pannan jag är våldtäkts man!


Så dessa grabbar som gjorde detta mot våldtäkts mannen har mitt fulla stöd!




Postat av: Annonym

Jag tycker att det både e fel att våldta någon , men att ge igen dirrekt och misshandla honom var också väldigt fel , för ingen kommer må bättre av det , inte tjejen som blev våldtagen och inte våldtäcksmannen som blev misshandlad, jag tycker att gärningsmannen kan få psykiskvård i 5-7år och flickan ska omhändertas och bli flyttat till en ny stad eller hur hon nu vill.

2010-05-31 @ 17:52:44
Postat av: Sara

Helt rätt skrivet!!



Vad gör du ikväll?

2010-05-31 @ 18:15:16
URL: http://www.februaritjej.se
Postat av: simone

uhh, jag stöder inte våld så jag tycker alla tre killarna borde få rättvisa straff!

2010-06-01 @ 11:23:10
URL: http://fattybom.se
Postat av: Anonym

Helt galet är de... DU kan våldta en flicka på 12 år och få kanske 1 år om du har otur men där emot laddar du ner en film eller några 100 låtar då JÄVLAR blir de kalabalik!

2010-06-01 @ 15:25:12
Postat av: sebastian

hejsan, jag tycker det är jätte bra att dom tog lagen i egna händer,

våldtäckter får inte förekomma , det är hemst när man hört någon som blivit det..

gör man fel får man stå för sina misstag! =)

ha en bra dag mvh sebastian

2010-06-01 @ 15:30:06
Postat av: alex

Jag tycker att våldtäktsmannen kom undan för lätt.

våldtäktsmän borde kastreras! + 10-20 år i buren.

2010-06-01 @ 15:33:19
Postat av: ee

det är inte ens tre år.. min våldtäcksman fick bara ett år,"för att han var så ung"

2010-06-01 @ 16:02:07
Postat av: Maria

Hårdare straff borde det absolut vara men inte dödstraff. Det tycker jag är att komma alldeles för lätt undan

2010-06-01 @ 16:41:45
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/
Postat av: Gustav

Så jävla rätt gjort av de 2 killarna. jag hade troligtvis oxå gjort samma sak mot våldtäktsmannen.. bankat honom så man till slut inte skulle känna igen honom.

2010-06-01 @ 16:42:53
Postat av: Hunblaker

Helt galet! Att våldta någon är ju fel men att du säger att de två andra killarna har ditt fulla stöd är ju inte heller helt rätt =/ De du säger är alltså att ta lagen i egna händer är rätt!?

2010-06-01 @ 18:25:21
Postat av: Pauline

29 åringen borde inte få kallas för "man" längre efter det han gjorde.

// Polly

2010-06-01 @ 18:28:27
URL: http://aboutpolly.devote.se
Postat av: Emelie <3

Hej snutt <3

Nu har jag ytligare en tävling där jag har fått chansen att dela ut en MiniDator (perfekt bloggdator) . Vill du vara med och tävla är de bara gå in och lämna en kommentar!



Perfekt tävling för dig <3

Kramis

2010-06-01 @ 23:33:10
URL: http://ammis.se
Postat av: Bianca

Du var jätte fin(:

2010-06-02 @ 00:33:58
URL: http://biancamarquesantunes.blogg.se/
Postat av: Petra

Känner både tjejen och en utav killarna som misshandlade våldtäktsmannen och som nu har suttit häktad sen i söndags för att han ville hämnas på den idiot som våldtagit hans flickvän och sambo! Och fy fan vad han har förstört bara genom av att han inte har kunnat hålla kuken i styr...

Häktningsförhandlingarna pågår idag och jag hoppas på det bästa.

2010-06-02 @ 13:12:57
URL: http://parkkila.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är riktigt fin...

Våldtäktsmannen borde få kalv straffet...

2010-06-02 @ 16:03:44
Postat av: Barre

Batman och Robin som tar lagen i egna händer! FINALLY!!!!!

2010-06-03 @ 21:01:02
URL: http://forkmaster.blogg.se/
Postat av: True True...

Visst är det fel och våldta någon men det kommer inte att ta slut, det är som om vi skulle döda alla mördare för att vi måste ge igen för det är vad dom förtjänar. Det låter som om du suttit inne? vad vet du? liksom 3 år kan hjälp mycket? dom får inte bara 3 år dom får ju psykhjälp också för att sluta och inte göra brott igen? Har sj blivit de och oturligt nog så hitta dom aldrig killen för att han hota att slå ihjäl mig, tror nt denna killen gjorde så mot denna tjejen, sen visste dom ju nt svaren från tjejen ännu? kanske nt har blivit våldtagen? och då äre förtal.

2010-06-03 @ 21:04:22
Postat av: Anonym

jävla hycklare som misshandlade våldtäktsmannen, kunde ju ringt polisen istället. Onödigt våld säger jag bara.

2010-06-03 @ 22:32:12
Postat av: Moyashi

Håller med som fan! Minst 10 år på ett sådant dära ställe där man inte får prata med någon, bara sitta inne i sin cell hela jävla dagen och inte få göra något!



och det där med stämpeln...man kan ju tvångs tatuera dem på armen eller ryggen eller liknande xD

2010-06-19 @ 22:10:03
URL: http://moshi.webblogg.se/
Postat av: Norea

Du tänker rätt men ändå fel.

Ska han som toterat den här flickan låtas gå undan. Ska han få bara smita därifrån och dö? Nej, han ska toteras som han toterat henne. Han ska få sitta inne alla sina dar. Och han ska få skämmas o ruttna.

Dödssraff är fel. Då smiter dem ju undan. Som Hitler gjorde. Han hann precis undan. Skulle du inte hellre velat att han skulle fått lida? Att han skulle behandas så som han behandlat andra?

2010-07-07 @ 23:14:31
URL: http://nonome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0