Det normala som inte är normalt!?




Jag har nu tänkt att öppna mig för er läsare om en ganska normal sak,som inte är normalt alls...
En sak som tagit upp stor del av mig själv under en längre tid.
Detta sker oftast av dem man tror älskar en mäst.
men det Dem igentligen älskar är att ha makten över dig!
Det finns inga gränser för hur långt man kan sjunka, och hur hjärntvättad man kan bli utav detta.
Att känna konstant att jag vill inte leva så här,men jag är ingenting värd, vem skulle vilja ha en sån som mig!? jag är ju så dum i huvudet och misslyckad.Min mammas familj är misslyckad för vi inte bor i värsta fina kåken,och att deras bilar krånglar och strular, men de har alltid älskat mig på riktigt. Och min pappas familj var värdelös för min pappa körde Bmw i stället för Mercedes,men pappa och hans familj har alltid stöttat mig så gott de kan,och ingenting får man gratis här i livet det har jag allt fått lärt mig.. man måste kämpa. Men just då fattade jag inte det, utan jag började tro att om man är perfekt och gör som folk säger hela tiden så får man något bra.Man får bara saker om man är perfekt, som en hemma fru.

Komma hem från skolan,göra läxor?
nä oj klockan är 3 jag hinner inte Han kommer hem om en timma och jag måste hinna, diska,städa, laga mat.
Det är typ det man hinner göra på en timma.
Sagt och gjort står maten på bordet och man hoppas på beröm,att få känna sig duktig eller iallfall att få höra att det var gott?


Vid bordet inte ett ljud och jag frågar lite försiktigt gick det att äta?
och man får höra:- MMM.
okej så bra.
-MM, men bestiken ligger fel.
oj jag måste ha blandat ihop dem igen.

Jag har aldrig dukat så hemma!? där tar man sina bestik och sätter sig och äter lixom.
smakar ju lika dant endå.
efter maten så var det dags för disk!
MAn kan absolut inte låta disken stå framme hela dagen tills i morgon!?

Lite smått irriterad med tanken på varför jag är den enda, som diskar så gör jag det endå.
Tillslut rinner tårarna från ögonen och man bara önskar att man fick komma där ifrån då jag skriker till:
Varför är det bara jag som ska diska och så?
-Jag jobbar och tjänar pengar det gör inte du.
Men jag går ju i skolan och jobbar på helgerna för att bo här lika mycket.
samt att mamma och pappa ger mig pengar till hyra osv..
-Men jag får ju betala det mästa.
Då kan ju du betala allt det andra så slipper du diska.
Ännu mer arg och besviken på mig själv så fortsätter jag diska...

Senare på kvällen åker han bort för att åka hem till sina föräldrar.. skönt! tänkte jag.
Men för varje stund man var själv där hemma,som inte kändes som ett hem så kom tårarna men jag kunde inte sluta gråta det bara kom mer och mer tårar.
och så var det ett bra tag fram över..

hur kan en människa som var så snäll i början bli ett sådant monster?



Dagens tankar!

Idag! skulle jag aldrig ens vilja önska min värsta fiende ett sådant förhållande.
Men man blir hjärntvättad man tror inte att man är värd ett skit.
men nu i efterhand så känner jag så här,
Att lämna honom var det bästa jag någonsin gjort
och den kärleken jag har nu är helt villkorslös,ingen som tar mig för givet..
det är någon som älskar MIG! inte älskar att styra någon!

Och helt ärligt att veta att så många fina prinsessor som finns där ute lever så här gör mig gråt färdig.
detta var den västa perioden som funnits i hela mitt liv,och ingen förtjänar att leva så!
Du är alltid värd det bästa.
och Sluta aldrig tro på dig själv!
Du är bäst,och du kan, om du bara Vågar ta steget!
Tro mig du räddar dig själv!
för det är inte dig han älskar det är makten han älskar över dig!


Fortsättning kommer!


Postat av: Sandra

Skulle lämnat en sådan gris för hur länge sen som helst!

2010-03-08 @ 12:59:19
Postat av: christoffer

När jag läser detta så får man en tår som faller ner på min kind... Ingen ska behöva känna så där. Sara jag vet att du kände igen dig i ditt föra förhållande. i början kan jag erkänna att jag satte disk/städ/tvätt i rutin för oss. Vi bode ändå tsm, då delar vi sysslor. Jag är perfektionist, Jag tål inte illa luktande disk eller bananflugor som surrar omkring i sommarens hetaste dagar.. tvätt som luktar illa mer dagarna.. kände att du behövde en knuff för att hjälpa till, Men visste inte att det hade drabbat dig så hårt innan. Nu lever vi ju mer harmoniskt. Jag Diskar så ofta jag kan. tar initiativ till göra rent efter oss. Jag jobbar inom restaurang - så ja, jag är arbets skadad. Hygien är ett måste för mig, det återspeglas på mina skapelser. ta t.ex Är en restaurangs Toalett Ostädad och äcklig?! tänk då hur deras KÖK ser ut:S ! Så ja:) jag älskar rent och snyggt i vårt hem:) men jag vill inte vara den ända som drar det stået till stacken:) men du ska aldrig mer behöva känna så som du gjorde i ditt föra förhållande...

Jag älskar dig för den du är, jag tar mig tid för att läsa min sötnos blogg (jag är ingen blogg människa) men ska nog starta en Matlagnings blogg i framtiden som du sara får hjälpa mig med:)



Äkta kärlek kommer från hjärtat! man ska dansa på roser, känna fjärilar i magen, vara ny kär:) vara kär i dig är verkligen det bästa som har hänt mig:)

2010-03-08 @ 13:57:18
Postat av: marre

Jag om någon vet var du har gått igenom. Om du vill prata om liknande händelser med någon du inte känner så är det bara att du mailar mig. Ta hand om dig.

2010-03-08 @ 13:58:29
URL: http://maaarre.blogg.se/
Postat av: hatart sånna som dej

jeffla huuuura

2010-03-08 @ 14:37:12
Postat av: Sofie

Jag vet exakt vad det är du har gått igenom . Jag har själv varit med om samma sak. Det gick så långt för min del att jag försökte ta livet av mig flera gånger. Hade det inte varit för min familj som hjälpte mig och stöttade mig när jag väl lyckades ta mig ur det förhållandet så vet jag inte vart jag hade varit nu. Det är starkt av dig att skriva om det såhär offentligt, fortsätt med det! Trots att jag inte känner dig så kan jag ärligt säga att du förtjänar mycket bättre än så!

2010-03-08 @ 14:42:35
URL: http://trettiondejanuari.blogg.se/
Postat av: matilda

Usch. Jag kan inte förstå hur det känns att vara flickvännen till en sådan man, men jag vet hur det är och leva i en sådan familj..

2010-03-08 @ 14:48:31
URL: http://qwentus.blogg.se/
Postat av: carL

"pappa körde Bmw i stället för Mercedes"

BMW > Mercedes

2010-03-08 @ 15:22:07
Postat av: mickan

usch vad otäckt, börjar fan böla när jag läser de :( usch usch usch! ;o

2010-03-08 @ 20:01:20
Postat av: Anonym

Herregud, ingen ska någonsin få gå igenom det du har gått igenom. Tårarna rinner, forsar ner för kinderna. Känns inte som om jag inte har gråtit på det här sättet så här mycket på länge. Man tar verkligen åt sig av det du skriver. Det är synd att du har gått igenom det. Förstår inte vad det är för fel på vissa människor. Eller man kanske inte ska kalla dom människor? Odjur? tycker nästan det passar bättre. Fyfan, sådan som dem borde inte få finnas, som bara tar o tar o tar och inget ger.

Hur kan man ens komma på idéen att göra så?

Usch.

2010-03-27 @ 23:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0