De andra ser det inte!




En sak som var bland det jobbigaste att vara i ett sådant  förhållande är att ingen annan utanför, ser detta eller märker hur denne människa kan bryta ner en människa så mycket.
För så fort en annan människa/människor så ändras  personligheten helt.
Det kan vara hur fjäskigt som hälst..
och i dessa situationer bygger man upp ett sådant innerligt hat.
Man blir så arg på människan. Att den har hjärta till att vara så grymt falsk.
Men i samma stund så önskar man att folket runt om kring stannar så länge det bara går,så man slipper bli ensam med denna människa.
För alltid var det något nytt som kom upp och man fick skit för.

I bilen på väg hem.
Sitter jag helt tyst,jag kan inte få fram ett ord för jag vill inte prata.
Det finns ingen mening med att öppna käften,får inte ut något av det.

Då jag plötsligt hör
men Gumman varför är du så tyst?
Då jag svarar lite snäft -nee inget och tittar ut genom rutan..
Jag höjer musiken i bilen och byter till min hardstyle musik och bara blundar och drömmer mig bort.
Då plötsligt musiken stängs av
och det börjar skrikas -JAg tänker inte lyssna på din jävla skit musik.
det är bara knarkare och tattare som lyssnar på sådan musik.
Då jag säger men snälla lilla du,varför kan jag inte bara få lyssna färdigt på denna låt så får du lyssna på din musik sedan?
med en sned blick så sattes det på något gammalt dansband från 1800 aldrig som man bara ville spyyyy på.
Kändes som man satt med farfar i bilen lixom..

Hans mobil ringer,det är hans pappa som ringer det hör man på långa vägar hur de snackar skit om allt och alla människor, och gör sig lustiga på anda människors olyckor...

De skrattar om andras skulder,hus,bilar,kläder allt man kan komma på spec om någon hadde fått kronofogden på sig var Underbart roligt enligt dem.

Sen när samtalet är slut så säger han, vi skall hem till mina föräldrar.. som vi var typ 24/7 och jag var ju inte direkt omtykt av dem...
Okej men åk dit du, du kan vell släppa av mig hemma som ändå låg ganska nära..
-men vad har du emot mina föräldrar de vill bara umgås.
Då jag tänkte tillbax på sista helgen jag var där då hans far fick mig att gråta då han började klaga på mina föräldrar som han inte ens kände..och hur min så kallade partner bara svarar- ja men du behöver ju inte vara så uppkäftig mot han..
Uppkäftig !?
jag försvarar bara min familj det är inget fel på dem!?
och han känner dem inte ens!??

Bara för min mammas familj inte hadde det så lätt en period.

-HALLÅÅÅÅÅÅ är du döv? varför vill du inte med?
Nej jag känner inte för det, de gillar mig inte endå och jag tänker inte ta massa skit från dem.
- men sist förtjänade du ju det om du kunde knipa någon gång så skulle det aldrig ha hänt.

Du släpper av mig hemma så kan du åka dit själv, jag följer inte med.
-A vad ska du göra då bara sitta hemma vid datorn då eller?
och inte göra någon jävla nytta?
Du kan vell för en gångs skull skita i vad jag tänker göra!?
snälla kan man få slappna av någon gång?
ÅHHH!
- gå ner och boka tvätt tid och tvätta sängkläderna och handukar och sådant då om du bara skall vara hemma.
Men snälla kan jag få sitta lyssna på musik i fred och tänka kanske eller är det för mycket begärt?
-du har hela dagarna ifred och tänka kan du ju göra under tiden..
eller du kanske är för dum för att göra saker samtidigt!?

Sagt och gjort kastar jag mig ut ur bilen slår igen dörren så hårt jag bara orkar och säger till mig själv jävla idiot fan va jag hatar dig!
Med tårarna i halsen springer jag till tvättstugan och bokar tid.
går till lägenheten hämtar tvätt och börjar tvätta..
in i lägenheten igen, jag bara skriker gråter och tappar kontrollen totalt.
jag slår i väggen så hårt jag bara orkar!
så blodet bara sprutar ur ena knogen..
men jag skiter i det och fortsätter, det är så skönt att få ut sitt hat så JÄVLA SKÖNT!!!!
Efter en stund så koller jag på väggen och ser att det är massa blodstänk på den!
SHIIT fan jag måste få bort detta fort fort han kanske kommer hem snart jävla skit!
Fram med klorin och torkar bort det på som tr var den målade väggen så det syntes knappt alls!
phu detta var skönt.
nu ska jag bara vädra så det inte luktar klorin i hela lägenheten.
Det kommer inte märkas!


Nutidens tankar!

Man ska inte behöva vara rädd för att vara själv med en människa, eller tycka det är obehagligt på något vis.
spec när man är tillsammans.
och det är inte okej att ställa krav på den andra människan det skall komma utav sig själv
OCh behöva ta skit för så onödiga saker,och saker som man inte kan rå för själv är inget man skall acceptera. Någonsin!
Det är inte meningen att man skall känna sig som en slav,eller behöva straffas för man vill ha sin egna tid.
Det är inte OK!
Låt ingen få sätta sig på er,hur svårt det än kan vara.
Och ta ingen skit om ni inte förtjänar det.
Stå för den du är!
OCh våga Känna efter ifrån hjärtat!


Postat av: rebecca

hej, jag brukar läsa din blogg då och då, och tycker att de är jätte intressant. nu när du skrev om ditt ex, så känner jag igen mig i situationen så otroligt mycket. när jag var ca 18 år så flyttade jag ihop med min pojkvän , han skrek ofta på mig och slängde spydiga kommentarer som " gud vad tjock du ser ut i den tröjan" osv.. i början tänkte jag inte så mycket på de, men de blev bara värre och värre, efter ungefär ett halv år så sa jag till honom att de va slut och att jag inte tänkte ta mer skit i från honom, han blev väldigt arg och skrek på mig sedan misshandlade han mig , och han sa att om du lämnar mig eller berättar de här till någon så jävlar, jag blev så rädd att jag inte vågade säga till någon om vad som hade hänt , ungefär fyra månader så misshandlade han mig grovt, jag fick åka in till sjukhuset en bra tid, de va först då jag förstog att jag måste göra något åt de här, jag anmälde honom , och började gå ut med det här i tidningarna, jag vet ej om du har läst det, nu jobbar jag med att stödja kvinnor och barn som utförs av våld i hemmet.

2010-03-09 @ 18:42:49
Postat av: T.H

Det är väl ganska uppenbara saker du säger.



Dock så tror jag att personer som får vara med om sånna här saker har en sak gemensamt. Och det är behov av närhet, så dom tar sig inte tid att lära känna sina partners.

2010-03-09 @ 19:44:00
Postat av: john

Låt inte folk komma åt dig, du är helt perfekt som du är! :D

2010-03-09 @ 19:58:12
Postat av: marcus.a

sjukt synd om dig, hoppas du har lämmnat han

2010-03-09 @ 20:11:46
Postat av: Jasmine

Handlar detta om ditt nuvarande förhållande eller är det bara ett exempel eller något? förlåt om frågan är opassande iaf det jag ville komma fram till är att INGEN någonsin ska behöva bli psykiskt/verbalt misshandlat. Tycker det är bra att du skriver om detta för jag tror det öppnbar mångas ögon. kram på dig

2010-03-09 @ 20:24:47
Postat av: Rosanna

Jag vet precist vad du talar om, fast har varit med om en lite annan form. Och det är som du säger psykisk misshandel att ständigt få hära nedvärderande saker, bli nertryckt fastän man själv gör allt för att få den andra att må bra och känna sig värdefull. Det är som om man själv ger den andre en chans men själv inte får någon. Det hemskaste är när personen som lider av tvånget att trycka ned för att höja sig själv inte ser hur han lr hon är. Och när människorna i dens närhet inte heller ser något fel i det. Jag tycker att man oavsett som tjej kille har rätt att bli jämnlikt behandlad. Annars om den ena är dum har den andre rätt att vara lika dum. Jag känner många som varit med om hemska killar, och jag har själv inte haft dirket några bra killar, den ena har varit värre än den andra. Det är duktigt att du öppnar upp dig och nu i efterhand varnar, delar med dig och reflekterar och ser hur fel det var. du får jättegärna svara mig på detta om du vill prata mer på antingen blogg: Rozzyj.blogg.se lr adda min msn: [email protected]

2010-03-09 @ 20:26:35
URL: http://rozzyj.blogg.se/
Postat av: Anonym

så jävla rättt

2010-03-09 @ 21:35:50
Postat av: Milla

uj uj.. låter som en annan.. hehe

2010-03-09 @ 23:52:07
URL: http://minhistoriaommig.blogg.se/
Postat av: Beatrice Jakobsson [foto]

sv- bra skrivet :D!

2010-03-10 @ 14:41:21
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: jessica

starkt av dig att berätta, har själv levt i ett liknande förhållande under 5 år, med psykisk misshandel, han verkligen hjärntvättade mig, bröt ner mig, vände allt emot mig, allt var mitt fel, jag var en idiot och galen och störd och sjuk i huvudet, han isolerade mig från vänner och anhöriga till viss del, fick inte träffa nån om jag inte bad om lov en v i förtid tex. , jag var tvungen att göra exakt vad han sa, han hade massa regler som jag skulle följa, ingen visste om något (min familj eller vänner).... Ibland blev han även fysiskt våldsam och han straffade mig med sex ibland (våldtäkt kan man säga). jag grät medan han satte på mig, inte direkt så att jag ville.



Jag blev självklart sjuk under denna tid, fick panikångest, depressioner, jag började skära mig själv, jag försökte tom ta livet av mig, sån tur är misslyckades jag..



jag fick hjälp av psykolog och vänner att ta mig ur detta förhållande. Jag var så hjärntvättad och på botten av botten, jag trodde honom, dvs att det var MIG det var fel på, han hade verkligen manipulerat mig och tryckt ner mig så djupt att jag trodde på honom till slut. SJUKT!



idag när jag ser tillbaka på den tiden mår jag illa nästan, jag blir så äcklad av tanken på honom, vad han gjorde mot mig... jag vill inte tänka på det! Idag har jag en fin kille som behandlar mig väl, så som det skall vara. men jag har mkt problem att kämpa med fortfarande... han förstörde mig mkt!



Många kramar Jessi

2010-03-10 @ 19:32:58
URL: http://www.improveme.se/skenetbedrar
Postat av: Minna

min mamma har varit med om liknande.

Starkt av dig att brätta, jävla svin till kille! Hur du har lyckats att kämpa vidare, och kommit igenom detta och allt. Ingen ska få trycka ner en, killar är inte värda mer än vad vi tjejer är!

Hoppas att allt är bra med dig idag, & att du har återhämtat dig tillräckligt för att starta ett nytt liv. Kram, Minna

2010-03-18 @ 19:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0