skillnad på make up?

Tänkte berätta att det faktiskt är skillnad på vardags make up och party make up.

För hyn så använder jag alltid mineralsminket i.d om jag ens har något på mig.
för det är inte bra för hyn att ha en foundation på sig hela tiden, så om man kan skilja på vardag och helg så gör det jätte mycket för hyn!

sen en annan sak som faktiskt är sant är att allt dyrt smink är inte bra beroende på vad man köper för något! jag är då ett mist och id fan men tex mist foundation funkar verkligen inte för mig.
så då använder jag faktiskt Dream matte mousse från maybelline new york. Den har jag fastnat för och funkar jätte bra,men det är alltid bra att pröva något nytt som man kanske hört att det ska vara bra.

Men puder köper jag från mist i lösform, det är bra att ha två olika nyanser då det ser mer naturligt ut i stället för att ha en och samma färg i ansiktet,det ser väldigt dött ut då.
och det är väldigt viktigt för mig iallfall att det är ett transparent puder
då det smälter in i hyn bättre.

Rouge använder jag  med i 2 nyanser, ett bronzer aktigt ovanpå kindbenet sen ett mer rosen aktigt på undersidan av kindbenet. för att få ett mer naturligt resultat, inte en AHA upplevelse:)




En av mina bästa tips är att vara brun, men naturligt brun sola solarium är ju inte så jätte bra och man blir flammig av brun utan sol, dessa hjälper till på traven:)



Bli Solbrun få 3 betala för 2!

Postat av: Rebecca

sv: tack tack och detsamma, skit fin blogg! gillar din header :) jo det är bra med mig, hoppas allt är bra m dig oxå :D

2009-11-29 @ 17:29:22
URL: http://zupermaan.blogg.se/
Postat av: gabriella

Jättejättefin blogg, verkligen! :D

Du verkar kunna det mesta om smink! :D <3

2009-11-29 @ 18:44:15
URL: http://gabriellabramstedt.blogg.se/
Postat av: SANNA

Hej tjejen! :]

Vad händer hos dej? :)



KRAM

2009-12-19 @ 12:53:47
URL: http://sannaakarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0