Vardags ögon make up.

Hej. jag försökte lägga upp detta inlägg i går. men då allt bara plötsligt försvann,då var man lagom trött.

Här är en lätt guld/grå sotad makeup som är fin till vardags.

Först applicerar jag denna ögonskugga från mist. Colour vibration (flerfärgs ögonskugga) vid namn rico.


jag lägger den över hela ögonlocket



efter jag lagt rico skuggan så tar jag en lila/grå ögonskugga från mist vid namn dallas. och lägger den vid (tre kanten) med lättare ord som ett cat eye snett uppåt.

 
Detta resultat är jag nöjd med, skugga sedan innåt längs ögongloben mot innre ögonvrån.


Sist men inte minst använder jag mig av en ljus rosa ögonskugga från mist vid namn paradise den använder jag som higlighter, altså ända från ögonbenet till ögonbrynen om så önskas. tycker man detta blir för skarpt kan man lägga lite längs böjen (ut mot tinningen) på ögonbrynet en liten dutt sedan suddas ut.




så nu är det bara på med mascara och eyeliner om så önskat. sen äre klart på inte ens 10 minuter.

Hur ser eran vardags makeup ut?


har ni några önskemål på makeups jag kan göra?, olika färger osv skriv så ska jag göra något inlägg av min tolkning / Kramar Sara

Postat av: Anonym

men fixa ögonbrynen för gudsskull!

2009-05-07 @ 19:18:04
Postat av: Anonym

kan du inte göra en "sotning"? :p som man kan ha till vardags också!:P

2009-05-07 @ 19:57:02
Postat av: angelica

hmm nånting med guldtoner och svart ihop vore nice att se! :)

2009-11-06 @ 20:04:36
URL: http://angelicato.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0