En sminknig som verkligen får ögonen att lysa.

Igår gjorde jag en sminkning som jag kallar night of summer. lite fånigt kanske men endåå^^
Vissa gillar den andra inte, jag älskar alla dessa färger  som finns,färg är underbart.

Jag började med att applicera en highlighter som jag applecerar över hela ögonbenet (under ögonbrynet) ned till ögon locken. den jag avnänder mig av är från mist och heter platina star, den har lite som en pärlemor effekt  i guld skiffer. men man kan även använda den över skarpa färger, över mist loving pink blir det en skimmrande effekt.





Efter att ha applicerat platina star på ögenbenet,applicerar jag en lila ögonskugga en tredjedel av ögon locket.
Längst in mot den innre ögonvrån.jag använder mig av en färgpalett. så namn på alla sköggor jag använder vet jag inte.


appliceras endast en tredjedel.



efter den lila använder jag mig av en klar grön ögonskulle  i mitten av ögongloben (mellan inre och yttre ögonvrån)
jag applecerar med pensel no 17 från mist.





Nu applecerar jag en ljusblå ögonskugga längst ut i ögonvrån som ett cat eye, snett uppåt med en liten spets.





efter jag applicerat dessa så skuggar jag i hop dem en för en med pensel no 17, fast kortsidan av den. glöm inte att alltid tvätta penslarna med shampo  mellan användningarna.


eftar att ha skuggat ihop färgerna så de smälter ihop, tar jag  mist borste no 15 och gör en liten spets ned mot ögonvrån till under ögat, ca undre fransraden. efter applicerar jag samma färger under ögan längst den undre fransraden.


efter allt detta är det dax att applicera kajal innanför övre och undre fransraden, sedan eye liner och mascara.


slutresultatet.


Postat av: Anonym

Snyyyggt ^^

2009-05-06 @ 23:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0